به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان، ماه بهمن یادآور دلاور مردی های غیور مردمان ایران است در روزهایی که خفقان فضای کشورمان را پر کرده بود. ۱۹بهمن، روزی تاریخی در تاریخ پر افتخار شهر کمیجان شد.در 19 بهمن 57 کمیجانی ها به خیابان ها آمدند، و از حق خود دم زدند، 19 بهمن روزی است که مردم کمیجان دل به دریا زدند، و به مرکز نظامی شهر حمله کردند.در این روز همه مردم به خیابانها و کوچهها آمدند که طبق گفته های همشهریان عزیز، ژاندارمری کمیجان با پیامهای پیاپی از شهرهای اطراف (اراک) درخواست نیروی کمکی میکرد، از اراک تعدادی نیرو وارد کمیجان شد و مردم کمیجان را به گلوله بستند، در این روز مردم مانند ناموس خود از این شهر دفاع کردند.حتی برخی می گویند که رادیو بی بی سی اذعان کرد: یکی جلوی مردم بی ترمز کمیجان را بگیرد، چرا که مردم، تنها پاسگاه ژاندارمری کمیجان را ۳ روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی خلع سلاح کردند.بعد از خلع سلاح ماموران در ۱۷ بهمن، پاسگاه از ناحیه انتظامی در خواست نیروی کمکی برای مقابله با مردم می کند، که بعد از این درخواست یک ستون نیروهای نظامی با چندین کامیون سرباز، نفر بر، تانک و زره پوش راهی کمیجان می شوند که کمیجان را از ۱۷ تا ۱۹ بهمن به محاصره در می آورند.در آن روز مردم بی اعتنا به نظامیان، به برگزاری چهلم برای شهدای مشهد می پردازند، و از اهالی روستاهای اطراف نیز دعوت میشود که در این مراسم حضور داشته باشند، چون این شهر در محاصره کامل نیروهای نظامی بوده در موقع ناهار کل خیابانهای منتهی به مسجد به دست نیروهای انقلابی محافظت می شد.بعد از ظهر خبر رسید که نیروهای امنیتی به سمت مسجد محله سراب حمله ور شده و سربازان شروع به تیر اندازی کرده اند، ام #پست_ویژه...
ما را در سایت #پست_ویژه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 99 تاريخ: سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 14:27